Klantbehoud (churn)

Welk type klant blijft u trouw en welk type verliest u in de loop van de tijd?

Klanten langdurig aan uw onderneming binden heeft zijn voordelen. Vaak is het werven van nieuwe klanten duurder dan proberen te voorkomen dat huidige klanten de relatie met uw onderneming beëindigen. Daarbij kan het een tijd duren voordat een nieuwe klant evenveel afneemt als een trouwe klant.
Maar waarom blijft de ene klant u trouw terwijl de andere de relatie met uw onderneming beëindigd? Is het bovendien mogelijk te voorspellen wanneer een klant de relatie met uw onderneming gaat beëindigen? Wat is het profiel van een klant die vroegtijdig de relatie verbreekt? Welke factoren bepalen dat een klant uw onderneming trouw blijft?

Door analyse van uw klantenbestand is Datall in staat om op bovenstaande vragen een antwoord te geven. Zodoende kunt u bijvoorbeeld op het juiste moment een passende aanbieding doen en zo voorkomen dat de klant de relatie beëindigt. Hierdoor kunt u werken aan klantbehoud. Uw onderneming is nu in staat de kans te minimaliseren dat een klant de relatie met uw bedrijf verbreekt.

 

Lees eens Datall's blog over klantbehoud:
Wie en wanneer?: Survival analysis brengt klantgedrag in kaart

 

Klik op Producten (boven in menu) voor de andere voorbeelden